„Bánatban mindig az az erős aki azt okozza
Folytott hangon szégyelve magát, formál púposra
A járatod mindig ilyenkor késik
de valójában soha nem jön el
A földbe tipor és rajtad térdel
nem hagyja, hogy kikelj...„
/Hagyd nőni/
A fővárosi Toscrew itt a 'forgácson sokáig téma volt botrányával és irdatlan lebőgésével a Hangpróba'n. Mivel az idei anyagot megelőző Kolonc kislemezükről is én írtam, így kihagynám a bio és discográfiai fölös futamokat. Inkább nézzük, mi is a helyzet a csapat szerzői kiadásban napvilágot látott debütjével. Először is a külsőségek puritánok, de lényegében illeszkednek a tartalomhoz, a hangzás viszont professzionális hazai szinthez mérten - gondolom megint csak Moles érdeme a Teurgia'ból. Lássuk, miből is élünk!
Le kell szögezzem már így az elején, hogy a Hangpróba's lebőgést nem teljesen értem, hiszen a zenei tartalom, ha világot nem is megváltó, de gyengének és ötletelennek nem igazán mondható! - éppen ezért is raktam be kicsit félve a korongot, hogy mi fog itt engem fogadni... az énekre rengeteg panasz érkezett a Hangpróba'n, s valóban lehetett volna kicsit erőltetni még ezt a hörgést, hiszen mégsem black metal banda ez, hanem inkább valamiféle death féleség – bár aztán ember legyen a talpán, aki pontos halmazba tudja zárni a Toscrew zeneiségét, hiszeg egy valag szimfonikus black és néhol puritán metal mellett az extrém progresszió és a már emlegetett death metal is meghatározó szegmens – ahogy az old school thrash elemek is előkerülnek néhol és egy csipetnyi grindcore és post íz se zárható ki. Mi is akkor hát ez a nagy kavalkádon kívül? S ha még meg is határozzuk, élvezhető a végeredmény?
Nos, szép számmal akadnak olyan, amúgy személyfüggő (befogadás terén) hibák, amik kiküszöbölhetőek; billentyű témák sok helyen túl midisek, vagy komplexebb és markánsabb vagy lágyabb hangszínekkel kellett volna dolgozni. A basszussal, dobbal és gitárokkal semmi gond sincs, a témák nagy része energikus és ütvefúró módon cammogó, az egésznek megvan egyféle mélysége, amelyre rásegítenek a nem mindig elsőre érthető (sem hallgatva-sem olvasva) szövegek is. Koncerten nem tudom hogy bizonyít a három elvetemült, hiszen a Konolc után Kovács Ákos dobszerkója mögé Markó Dávid ült, Südi urunk pedig az indiai kultúra girbe-gúrba krízisein átkelve tökéletes metamorfózióval négy kezet növesztett Ganésává vált, hiszen gitározik, énekel és az övé a billentyű poszt is!!! A rengeteg kellemes és komplex megoldás ellenére egy kicsit átgondolatlannak és elhamarkodottnak érzem a debütöt, érdemes lett volna még ezen egy egy ideig rágódni, beilleszteni esetleg több instrumentális dalt illetve jól megtervezett átvezetéseket, no meg több hangsúlyt fektetni a szintetizátorba és több mély orgánumot a vokálokba!!! A Mohó száj klipjét elnézve amúgy rendben vannak, és lesz innen még jövő, ahogy létezik egy beszédes múlt is...
...csak nem győzöm hangsúlyozni, több energiát kellett volna beleadni. A kislemezükre hajdanán hirtelen felindulásból 8.7-et adtam, erre pedig most meggondoltan 8.2-öt. Aki esetleg azt a konzekvenciát vonná le, hogy visszafejlődtek, az nagyot téved; én voltam hajdanán nagylelkű. :}
Hát pedig ez rossz. Aránytalannak érzem a nyolc pontot rá. Maradjunk annyiban, hogy nem az én zeném, noha sokféle muzsikát hallgatok, ez nekem üres, és kevés emlékezetes pillanatot tartogatott.
Hát az ének tényleg elég rossz, vegyenek be egy srácot aki tud jól hörögni, és aztán minden fasza lesz. A dobot meg nemtom hogy vették fel/csinálták meg, de a legtöbb mai program már egy kis kopresszorral kidinamikázza valamennyire a dobhangokat, de akár be is lehet mászni midibe és szarozni vele.
Amúgy van pár fasza riff, és néhány számbefejezés egy kicsit elhamarkodott, de teljesen rendben van. -- vérszarosfasz