Iszonyat sokat csúsztam-késtem az Antares Predator interjúval, hiába ez a vadász és csúcsromboló messze van, távol… Antares egy csillag amely Tejútrendszerben található, haha. Kérdéseimre és az meghódítatlan világűrben bolyongásra Warach (Øyvind Winther) gitáros adta a válaszokat és paramétereket. 3 2 1… kilövés!
Először is köszönöm, hogy elfogadtad az interjút, s kapásból, akkor tisztázzuk is; Trondheim vagy Oszlo?
Én
Øyvind (gitár), és
Mikal (basszus) Trondheimben nőttünk fel, de 2003 körül Osloba költöztünk. Személy szerint én kissé gyökértelen vagyok és talán bárhol a világon tudnék élni honvágy érzése nélkül.
Zenéteket thrash-blacknek tekintik sokan, ehhez képest a Twilight of the Apocalypse erősen ipari halmazokban mozog. Hogy is van ez?
Őszintén, nem hiszem, hogy túl sok indusztriális befolyásunk van, noha néhányan így fogják fel a zenénket. Ez nagyon paradox, mert általában természetes hangokat, hangmintákat használunk és minden szempontból 100%-ig analóg albumot készítenénk, ha meglennének hozzá a szükséges forrásaink. Az egyetlen fél indusztriális hatásunk a
Strapping Young Lad lehet. Nagy hangsúlyt fektetünk a tökéletességre és az ultra precíz előadásra, talán ez veszi el némileg a természetesség érzését... nem tudom.
Élőben mennyire tudjátok megvalósítani a zenéteket konerten, csak mert a korongon sok helyen érezni a stúdiót...
Mikor felveszünk egy albumot lehetőségünk van mindenféle hangot, effektet és berendezést használva zenét alkotni de élőben arra hajlok, hogy „in your face” show-t csináljunk hangminták vagy trükkök nélkül. Élőben pontosan úgy előadni a dalokat, ahogy a lemezen vannak nagyon értelmetlen számunkra és minden arról szól, hogy megpróbáljuk prezentálni az anyag lényegét azt hiszem. Az albumon van néhány zenekari rész melyet például megpróbálok újraalkotni gitáron hangminták képzése helyett. Sok banda előnyben részesíti az anyag megírását oly módon, hogy az élő előadás mindig a fejükben van, és meg kell mondanom, hogy ez számunkra nem lényeges. A legtöbb dal már kialakult a próbateremben és technikailag nem probléma előadni magunkfajta vén kecskék számára.
Haha, Bor vagy sör?
Én inkább tartózkodom mindkettőtől. Házasítatlan maláta whisky másfelől egy másik dolog. Én és
Mikael is mélyen benne vagyunk a whisky felfedezésének örömeiben megfejelve a Skócia Dufftownban minden szeptemberben megrendezett whisky fesztivállal. A
Much of the Twilight album 15 éves The Balvenie egyhordós whisky segítségével készült, hogy melegen tartsa az ujjakat és fenntartsa a nyitottságot.
Mennyire vagytok megelégedve a kiadótokkal, s kikészítette a borítót?
Mindannyian nagyon elégedettek vagyunk a
Battlegod Productions kiadóval. Ők egy viszonylag kis kiadó, de kitűnő munkát végeznek abban, hogy mindig informáljanak bennünket mindenről, ami történik. Szintén nagyon készségesek voltak, amikor kidolgoztunk egy szerződést, amely működőképes mindkét fél számára. Az elosztási folyamat e pillanatban jobban működik mint reméltük. A művész, aki a borítórajzot csinálta, a nagyon tehetséges svéd művész
Pär Oloffson, aki ugyancsak megalkotta mostanában az
Immortal “
All Shall Fall” lemezének borítóját, és még sok egyéb brilliáns lemezét. Nagyszerű volt dolgozni vele, ötleteket adni neki és látni, hogy hogyan valósulnak meg.
Steffan (ének) bandájának a
Harm-nak szintén
Pär csinálja a borítóját jelenleg és egyszerűen csodálatos, amit ez a fickó tud.
Szinte minden tagnak van valamilyen projektje; mesélnél ezekről?
Steffan bandája a
Harn egy nagyon keményen dolgozó thrash trió Mandalból Norvégiából, akik nemsokára kiadják második lemezüket. Léteznek már jó ideje és remek koncertjeikről híresek. Tényleg odafigyelek a közelgő
Demonic Alliance lemezükre, amely talán nyáron várható.
Jan Benkwitz inkább session dobosnak tűnik egy ideje, de játszott az olasz black metalos
Absentia Lunae-vel, a brutális görög death metal
Cease of Breeding-gel, és élőben néhányszor a
Belphegor-ral.
Jan szabadúszó dobos, aki megpróbál érvényesülni és ő egy nagyon megbízható és rendkívül tehetséges dobos.
Mikal az
Antares Predator-ral van jó ideje és nem igazán van benne más fontos projectben. Az ő foglalkozása hangtechnikus és egyformán érdekli, mi történik a keverőasztal mindkét oldalán.
A szövegvilágotok a világvégéről is szólnak részben, valóban nincs kiút; a jövő a haldoklás az egész világegyetemnek?
A cím nem utal
Nostradamus hagyományos világ vége próféciáira. 2012-re vagy valami hasonlóra. A halál alapvetően az egyetlen út mindannyiunk számára. A világvége koncepció és az apokalipszis főként vallásos kitalációk. Előbb vagy utóbb létezésünk véget ér, ez a dolgok természetes rendje. Az album szövegkoncepciója sokkal inkább arról szól, hogyan versengünk saját legrosszabb ellenségünkkel. Az album lírai /a dalszövegek/ koncepciója az, hogyan vagyunk emberként önmagunk legrosszabb ellensége. Feltaláljuk az apokalipszis koncepcióját és biztosítjuk, hogy tetteink révén önmagát feltölti.
Mi szeretnél lenni - távoli csillag az Univerzumban vagy magányos lélek egy felhőkarcoló tetején?
A legtöbb elem a természetben, a vas a vérünkben, a kalcium a csontjainkban, azokban a csillagokban szintetizálódott, amelyek éltek és haltak évmilliókkal ezelőtt. Ebben a tekintetben mondhatod, hogy már megpróbáltunk egy létezés koncepciót az univerzum egy távoli csillagán. A legtöbb elem mely testünket felépíti a kémiai evolúció évmillióin át fejlődött, míg kialakította öntudatunkat. Élvezni fogom a nyugtalanságomat ezzel az anyaggal kapcsolatosan, amennyire bírom tudatosan, egy magányos lélekként Oslo gödreiben, vagy egy felhőkarcoló tetején. Távoli csillagokat illetően szeretném idézni
Carl Sagant: „
Kik vagyunk mi? Itt élünk egy galaxisban elveszett sivár csillag lényegtelen bolygóján, eldugva annak az univerzumnak néhány elfeledett sarkában, melyben sokkal több csillag van mint ember.”
Kérlek sorolj fel 5 olyan lemezt, ami meghatározó számodra a metal világából!
Pantera –
Cowboys from Hell
Ensiferum –
Ensiferum (2001)
Bathory –
Under the sign of the Black Mark
Emperor –
Wrath of the Tyrant
Soilwork –
Stabbing the Drama
Üzensz valamit a Fémforgács olvasóinak, utolsó szó jogán?
Először is szeretném megköszönni, hogy időtökből egy keveset vesztegettek arra, hogy meghallgassátok az
Antares Predator-t. Ha valamilyen okból szeretnétek kapcsolatba lépni velünk, ne habozzatok, küldjetek egy emailt a 666@antarespredator.com címre. Azoknak, akik úgy érzik itt az ideje, hogy a világ ateistái és vallásellenesei egyesüljenek, és kiálljanak a vallás ellen és elkezdjék hirdetni a szkeptikus és racionális gondolkodást... nézzék meg
Richard Dawkins „
Out Campaign”-jét!
Köszönöm a válaszokat, még sokáig ragyogjon fényetek a Tejúton....
Zoli