1. | Intro |
2. | I |
3. | Aggressor |
4. | Holocaust |
5. | Move On |
6. | Evil by Nature |
7. | You Can't Get More |
8. | Emotionless World |
9. | Eastside |
10. | Scars |
11. | Damned Nation |
12. | You Lost |
13. | You're Not for Me |
14. | Memento |
Nagaarum | 2015. december 4., péntek, 10:46 | |
Csatlakozott:
2011. június 30. Hozzászólások: 2379
|
||
oldboy | 2015. november 9., hétfő, 12:57 | |
Csatlakozott:
2008. július 25. Hozzászólások: 1898
|
Előbb botlottam bele ebbe a cikkbe: http://rockstation.blog.hu/2015/11/08/farkas_zoltan_kiss_laszlo_outcast_kitaszitottan_a_vilaghirig#more8058448 Nem akarok különösebben se pro, se kontra véleményt alkotni az Ektomorf-jelenségről (ami sajnos, vagy nem sajnos jóval túlmutat a zenén), de a könyv címéből az jön le számomra, hogy talán a kiadókat nem, de Zotyát igen is foglalkoztatja a "kitaszítottság" érzés... |
|
ZolixiusRex | 2015. november 8., vasárnap, 19:48 | |
Csatlakozott:
2011. január 31. Hozzászólások: 1788
|
Kolléga, nem hagyod magad. Ez pedig pozitív. -- In Grind We Trust! |
|
emp | 2015. november 7., szombat, 09:49 | |
Csatlakozott:
2007. december 17. Hozzászólások: 2497
|
Igen, a felvetésed jogos, de van egy alapvető problémám ezzel a teóriával. Mivel évekig voltam vállalkozó, most pedig évek óta projektmenedzsmentben dolgozom, ezért kicsit máshogy látom azt az oldalt, amit egy ekkora kiadó képvisel mint a Nuclear vagy az AFM. Ezeknek a kiadóknak 1-1 banda -ha tetszik, ha nem- egy termék, amibe kemény pénzt píárt fektet és amiből profitálni akar (aki a kiadói oldalról az ő szintjükön mást gondol, az nincs tisztában a valósággal). Na, szóval! Egy terméket be kell vezetni, fel kell építeni és fent kell tartani az érdeklődést irántuk, hogy hosszútávon térüljön meg a befektetés és egy adott zenekar működőképes branddé váljon, a megtérülésen felül termeljen is. Egy ilyen folyamat minden esetben egy tervvel kezdődik. Ami sok oldalas doksi. Pénzügyi és píár ember/emberkék rakják össze. Mindent megelőző lépésben ugye, fel kell figyelni egy zenekarra. Egy kiadó, egy producer arra fog felfigyelni, hogy egyre jobban pörög egy működőképes piacon egy banda neve. Egyre többen szólnak neki, hogy hé, nézd meg ezeket, piszok jól nyomják, megőrülnek értük a klubbokban. Ha felfigyel erre egy megfelelő ember, akkor jön a terv! Ebben számszerűsítenek minden lépést, kezdve attól, hogy mennyi lesz vegyük példának a képzeletbeli "MetalHead" zenekar első kiadványának legyártása, a mix és master stúdió, a hirdetések, egy kisebb turné lebonyolítása. Milyen lemez, elektronikus, merch eladást realizálhatnak első évben, második és harmadik évben. Mekkora a reális piaca az adott zenekar által játszott stílusnak első körben kis környezetben, mondjuk a Nuclear esetében Németországon belül (nyilván kis sugarú körben, biztonságos költségek mellett kell először kipróbálni, hogy működik-e a banda, mint brand kiadói szemszögből), második körben EU szinten és persze távlatokban érdemes megnézni, hogy világ szinten mik a tendenciák. Mennyire telített a stílus, vagy mennyire pörögnek az adott stílus legnagyobb nevei, mennyi hasonló zenével operáló csapat fér még el a piacon. És mindennek a végén eldöntik, hogy belevágnak-e a csapat promotálásába, felépítésébe. Szerintem, ha ezt bárki végiggondolja és kicsit értékeli, akkor egyre valószerűtlenebbé kell hogy váljon egy olyan aspektus, ami egy ilyen üzleti modell szempontjából nem csak kétséges, hanem kimondottan veszélyes is. Ez pedig az, hogy gyűlöletre, kirekesztettségre építeni egy ilyen modell, vagy akármilyen szinten is számolni vele, nem lehet, nem szabad, kimondottan veszélyes! Ez egy olyan eszköz, ami ha működik is csak kis hatósugárban, kis hatékonysággal és nagy veszéllyel jöhet szóba. Nézzük már meg ezt is egy kicsit közelebbről. Először is, ha erre a gyűlöletre, ellenszenvre, faji hovatartozásra akarna építeni, akkor gondoljátok már át, hogy mi lehetne a modell??? Magyar országon a cigányság témája pörög. Oké, itt van relevanciája ennek az aspektusnak. Azt mondja a Nuclearnal egy manager, hogy nézzük meg mit érhetünk el vele? Ki lesz a faji hovatartozásra felépítendő píárnak a célcsoportja??? A magyarországi cigányság? Nyilván ők szimpatizálnának ezzel az elnyomott, szegény, kirekesztett cigány imidzsel. Ők vannak annyian, hogy érdemes erre építeni Németországból egy üzleti modellt? Fizetőképes és releváns létszámú a célcsoport? Nem hiszem. Na, meg a turbómagyarokat és a gyűlölködőket azonnal elvesztik, de még azokat is, akik hezitálnak és esetleg negatív kampány nélkül a lemez megvásárlása mellett döntenének. Huhúú megérkeztünk ezen a kis porbafingó ország mérhetetlenül kicsi piacán egy végeredményhez. Ezzel a kampánnyal elérik majd a metal rajongó cigányokat, a metal rajongó ultraliberálisokat és azokat akiket semmilyen kampány sem befolyásol. Érzed már egy kicsit is, hogy itt valami sántít???? Szerintem kellene. Lépjünk tovább. A Nuclear alapvetően Németországban terjeszt. Ez a primer piac, itt kell elsősorban megcélozni a koncertre, fesztiválra járó közönséget, hiszen ők fognak elmenni és belépőt fizetni, merchet venni abban az első 1-2 éves kis hatósugarú közegben (emlékszel még, hogy hol kell először felépíteni egy brandet???) amit fent már elmondtam. Na most akkor építsük fel Németországban a szegény, Magyarországról elüldözött cigánygyerekek brandjét. Első sorban Németországban sokkal kevésbé releváns a cigánykérdés szempontjából, másrészt az sem nagyon érdekli őket, hogy Magyarországról származnak a srácok. Harmadrészt egy ilyen kampánnyal ismét csak kettéosztanák azt a célcsoportot, akik megvennék a lemezt. Mert ugye mondjuk van egy célcsoport, ami egy kerek egészként kezelhető. Gondolod, hogy a kiadó majd azt mondja, hogy a "szegény-üldözött-cigány" imidzsel osszuk ketté ezt a célcsoportot? Mert ezzel csak megoszt. Utolsó gondolat ezzel kapcsolatban. Az aki szimpatizál ezzel az "üggyel" és szereti ezt a stílust az így is úgy is meg fogja venni a lemezt. Aki nem szimpatizál ezzel az üggyel az akkor fogja megvenni a lemezt, ha nincs ez az oldal kidomborítva. Ha ki van, akkor ha szereti a stílust, akkor sem fogja megvenni... Ergó ennek a kampánynak CSAK IS ÉS KIZÁRÓLAG PIACVESZTÉS AZ EREDMÉNYE! -- Tiszta hülye, aki nem normális! |
|
ZeroVoid | 2015. november 7., szombat, 08:27 | |
Csatlakozott:
2014. december 30. Hozzászólások: 180
|
És szerinted ha ez így is van, akkor majd biztos nyíltan felvállalja a kiadó és a zenekar egyaránt? Csak azért mert nem beszélnek róla, még simán épülhet erre a dolog... |
|
Nagaarum | 2015. november 6., péntek, 18:35 | |
Csatlakozott:
2011. június 30. Hozzászólások: 2379
|
Nem értünk egyet. -- Nagaarum YouTube Csatorna |
|
emp | 2015. november 5., csütörtök, 17:47 | |
Csatlakozott:
2007. december 17. Hozzászólások: 2497
|
Ha az amit írtál bármilyen csekély szinten is működne, vagy bármi realitásalapja lenne, akkor biztosan belefutottunk volna már az elmúlt 10 évben számtalan diszkrimináltságával hirdetett amerikai néger bandába, vagy a francia gettóban elnyomott és meghurcolt afrikai / indiai metalbandába, vagy akárhol akármilyen okból meghurcolt tagokkal rendelkező bandába. De ilyen nem történt, velem biztosan nem! Én nem emlékszem olyanra, hogy akár egy kiadó is tolta volna, hogy nálatok fog fellépni a hazájukban kiközösített mittomén, mondjuk szegény marokkói tagokból álló banda, gyere el a koncertre. Ilyen nincs, ez nem létezik! Erre egy kiadó sem épít egyszer sem, nem hogy 13 éven!!! keresztül. Ez a nyomor, ez a céltalan köpködés itthon divat ilyen szinten. Persze jól esik kivetíteni, hogy biztos így működik mindenhol, mert ez kellemes felelősségmegosztásban részesít és talán egy kicsit legalizálja is azt a negatív kommunikációt, ami mások sikerét minden esetben valami turpisságban véli felfedezni. Ez volt az utolsó közlendőm a témában. -- Tiszta hülye, aki nem normális! |
|
Nagaarum | 2015. november 5., csütörtök, 17:08 | |
Csatlakozott:
2011. június 30. Hozzászólások: 2379
|
Hát nem értünk egyet, de ez már megszokott kettőnknél kolléga Amúgy fél órát pörgettem le a lemezből, de tényleg nem mozdított meg bennem semmit. Mondjuk nem is utáltam. -- Nagaarum YouTube Csatorna |