Aggressor (2015)

 

Az igazság az, hogy én az Ektomorf megismerését a 2004-es Destroy-jal kezdtem, tehát az első Nuclear Blastos kiadványukkal. Furcsa az élet, mert már a '96-os Hangok lemezbe is belefutottam és onnantól rendszeresen felmerült a zenekar neve mind a hazai sajtóban, mind a hazai koncertkörforgásban is, még sem hallgattam meg őket. Nem tagadom, hogy az ismeretségbe belejátszott a Nuclear Blast, akiket kora tinédzser koromban annyira nagyra tartottam. Ironikus és talán kicsit korkép, kicsit látlelet, hogy egy magyar banda akkor tört utat hozzám, amikor leszerződtette őket Európa legpatinásabb extrém metal kiadója. Innentől viszont rendszeres és szenvtelen érdeklődéssel követtem a srácok zenei pályáját. Minden nagylemez megfordult a lejátszóban párszor, volt ami tovább bent ragadt, volt amit hamar elfelejtettem, pedig alapvetően a stílus, a lendület és az energia mit sem változott. A technika, a hangzás, a zenei keretek, Zotya hangja és velősen egyszerű fogalmazásmódja mind adott volt az évek alatt, tehát két változó lehetett csak. Az egyik az, hogy ezekkel az eszközökkel milyen jó dalokat sikerült összehozni, a másik változó pedig én magam, mint befogadó vagyok, akinél ez a fajta lehántolt, végletekig egyszerűsített és vesén verő groove világ hol működik, hol nem. Itt érkezünk meg az idei Aggressor lemezhez. Ez az a lemez, aminél eddigi ismeretségünket tekintve, először érzem azt, hogy valami alapvetően változott. Mind amellett, hogy összességében csak nagyon apró arányeltolódások történtek. Mint ahogy a hangszer hangolásnál is előfordul, hogy szabad füllel már jónak tűnik a hang, aztán egy kis gépi hangolással rásegítve még egy tized fokot kell a hangkulcson fordítani és egyszer csak kitisztul a kép és az addig jónak tűnő hang tökéletesen szólal meg. Na jó, azért úgy gondolom, hogy az Aggressor nem annyira tökéletes mint amennyire egy tökéletesen tiszta hang az, de már-már elért oda.

Az első és talán legfontosabb apróság amit azonnal kiszúrtam magamnak, hogy a lemez egészének és önmagukban a daloknak is lassult a tempója. Ahogy egyre többet hallgatom a lemezt, úgy válik bizonyossággá bennem, hogy az Ektomorf zenéje számomra ezzel a kis lassulással "hangolódott" szinte tökéletesre a maga nemében. A kellően rövid keleties intro megfelelően vezeti fel az I dallal meginduló gyomrozást. Különösebben a kimért tempón kívül itt még nem sejtettem azt, hogy az Aggressor - Holocaust - Move On - Evil by Nature négyese valami elementáris és eddig nem érzett sötétséget fog árasztani. Az azonnal felismerhetően "farkaszotyás" hangulatok és megoldások mellett talán most pörög a legtöbbet a kétlábgép, ami óhatatlanul eltolja az összképet a natúr groove-metal felől egy kicsit a death metal irányába, ami baromi jól áll nekik. Erre az érzetre természetesen az Evil by Nature-ben vendégeskedő Corpsegrinder bikabömbölése is rátesz, nem keveset. A lemez felépítését is csak dicsérni tudom, hiszen az Emotionless World meglepően jól működő félig tiszta, félig "recsegős" minimál dallamos - énekes refrénje a lemez felénél tökéletes pillanatban dob be egy olyan zenei újdonságot, ami a konstans hangulatú első félidőt felrázza, kicsit megcsavarja, újat hoz be a képbe. Ez a fajta refrénmegoldás még a Scars-ban is felüti a fejét, ami kellő karaktert ad a nótának. A sok eddigi dicséret mellett az az igazság, hogy itt viszont egy picit elkezd leülni a lemez és az utolsó három dal már nem képes sem a lemez első felére jellemző sötétséget, se a közepén megjelenő refrének erejét csatasorba állítani. Már csak az ismert formulák forognak le és ezt akkor is így érzem, hogy ha a You're Not for Me elnyújtott szétvisszhangzott pszichedelikus szólója ismét csak valami olyan, ami eddig nem volt. Talán fáradok, talán valahol 38 perc környékén telítődök ezzel a fajta "egyenesen az arcba" közlésmóddal. Az általánosan is pozitív összképen felül mindenképp érdemes kiemelni az olyan apró finomságokat, mint az I végi cigányének, a Holocaust eleji visszaemlékezés, vagy a Move On elején hallható indusztriális beütéssel is megáldott törzsi kezdés.



Amikor először nekiálltam megfülelni az Aggressort, egyáltalán nem terveztem rommá dicsérni. Aztán szép lassan meggyőzött a lemez, hogy most itt bizony összességében nagyon rendben van minden. Az meg, hogy az Ektomorf az a hazai (egyetlen hazai) metal csapat, aki tizenhárom éve a legnevesebb külföldi kiadók istállójába tartozik és folyamatosan magas érdeklődés mellett tudnak Európa szerte koncertezni, rendre friss nagylemezzel és profi klippekkel megjelenni, bizony egyedülálló. Ezt nem kell magyarázni. A kitartásuk, akaratuk, az, hogy megtalálták a lehetőséget, a közeget és a közönséget a saját zenéjüknek és ahogy végigvitték az eddigi karrierüket szakmailag, az stílustól, "szeretem-nem szeretem"-től függetlenül csak is példaértékű lehet!
Ektomorf_Aggressor_2015
Kiadó:
Stílus:
groove metal
Értékelés:
 
Pont
: 9 / 10
 
Külalak
: Igényes
 
Hangzás
: Kiváló
Dalok:
1.Intro
2.I
3.Aggressor
4.Holocaust
5.Move On
6.Evil by Nature
7.You Can't Get More
8.Emotionless World
9.Eastside
10.Scars
11.Damned Nation
12.You Lost
13.You're Not for Me
14.Memento
Írta:
emp
2015. november 3., kedd, 20:00
Facebook:
Nagaarum 2015. december 4., péntek, 10:46
Nagaarum
Csatlakozott:
2011. június 30.
Hozzászólások: 2379
oldboy 2015. november 9., hétfő, 12:57
oldboy
Csatlakozott:
2008. július 25.
Hozzászólások: 1898
Előbb botlottam bele ebbe a cikkbe:

http://rockstation.blog.hu/2015/11/08/farkas_zoltan_kiss_laszlo_outcast_kitaszitottan_a_vilaghirig#more8058448

Nem akarok különösebben se pro, se kontra véleményt alkotni az Ektomorf-jelenségről (ami sajnos, vagy nem sajnos jóval túlmutat a zenén), de a könyv címéből az jön le számomra, hogy talán a kiadókat nem, de Zotyát igen is foglalkoztatja a "kitaszítottság" érzés...
ZolixiusRex 2015. november 8., vasárnap, 19:48
ZolixiusRex
Csatlakozott:
2011. január 31.
Hozzászólások: 1788
Kolléga, nem hagyod magad. :-) Ez pedig pozitív. (yes)
--
In Grind We Trust!
emp 2015. november 7., szombat, 09:49
emp
Csatlakozott:
2007. december 17.
Hozzászólások: 2497
Válasz ZeroVoid üzenetére:



És szerinted ha ez így is van, akkor majd biztos nyíltan felvállalja a kiadó és a zenekar egyaránt? Csak azért mert nem beszélnek róla, még simán épülhet erre a dolog...



Igen, a felvetésed jogos, de van egy alapvető problémám ezzel a teóriával. Mivel évekig voltam vállalkozó, most pedig évek óta projektmenedzsmentben dolgozom, ezért kicsit máshogy látom azt az oldalt, amit egy ekkora kiadó képvisel mint a Nuclear vagy az AFM. Ezeknek a kiadóknak 1-1 banda -ha tetszik, ha nem- egy termék, amibe kemény pénzt píárt fektet és amiből profitálni akar (aki a kiadói oldalról az ő szintjükön mást gondol, az nincs tisztában a valósággal).

Na, szóval! Egy terméket be kell vezetni, fel kell építeni és fent kell tartani az érdeklődést irántuk, hogy hosszútávon térüljön meg a befektetés és egy adott zenekar működőképes branddé váljon, a megtérülésen felül termeljen is. Egy ilyen folyamat minden esetben egy tervvel kezdődik. Ami sok oldalas doksi. Pénzügyi és píár ember/emberkék rakják össze. Mindent megelőző lépésben ugye, fel kell figyelni egy zenekarra. Egy kiadó, egy producer arra fog felfigyelni, hogy egyre jobban pörög egy működőképes piacon egy banda neve. Egyre többen szólnak neki, hogy hé, nézd meg ezeket, piszok jól nyomják, megőrülnek értük a klubbokban. Ha felfigyel erre egy megfelelő ember, akkor jön a terv!

Ebben számszerűsítenek minden lépést, kezdve attól, hogy mennyi lesz vegyük példának a képzeletbeli "MetalHead" zenekar első kiadványának legyártása, a mix és master stúdió, a hirdetések, egy kisebb turné lebonyolítása. Milyen lemez, elektronikus, merch eladást realizálhatnak első évben, második és harmadik évben. Mekkora a reális piaca az adott zenekar által játszott stílusnak első körben kis környezetben, mondjuk a Nuclear esetében Németországon belül (nyilván kis sugarú körben, biztonságos költségek mellett kell először kipróbálni, hogy működik-e a banda, mint brand kiadói szemszögből), második körben EU szinten és persze távlatokban érdemes megnézni, hogy világ szinten mik a tendenciák. Mennyire telített a stílus, vagy mennyire pörögnek az adott stílus legnagyobb nevei, mennyi hasonló zenével operáló csapat fér még el a piacon. És mindennek a végén eldöntik, hogy belevágnak-e a csapat promotálásába, felépítésébe.

Szerintem, ha ezt bárki végiggondolja és kicsit értékeli, akkor egyre valószerűtlenebbé kell hogy váljon egy olyan aspektus, ami egy ilyen üzleti modell szempontjából nem csak kétséges, hanem kimondottan veszélyes is. Ez pedig az, hogy gyűlöletre, kirekesztettségre építeni egy ilyen modell, vagy akármilyen szinten is számolni vele, nem lehet, nem szabad, kimondottan veszélyes! Ez egy olyan eszköz, ami ha működik is csak kis hatósugárban, kis hatékonysággal és nagy veszéllyel jöhet szóba.

Nézzük már meg ezt is egy kicsit közelebbről. Először is, ha erre a gyűlöletre, ellenszenvre, faji hovatartozásra akarna építeni, akkor gondoljátok már át, hogy mi lehetne a modell??? Magyar országon a cigányság témája pörög. Oké, itt van relevanciája ennek az aspektusnak. Azt mondja a Nuclearnal egy manager, hogy nézzük meg mit érhetünk el vele? Ki lesz a faji hovatartozásra felépítendő píárnak a célcsoportja??? A magyarországi cigányság? Nyilván ők szimpatizálnának ezzel az elnyomott, szegény, kirekesztett cigány imidzsel. Ők vannak annyian, hogy érdemes erre építeni Németországból egy üzleti modellt? Fizetőképes és releváns létszámú a célcsoport? Nem hiszem. Na, meg a turbómagyarokat és a gyűlölködőket azonnal elvesztik, de még azokat is, akik hezitálnak és esetleg negatív kampány nélkül a lemez megvásárlása mellett döntenének. Huhúú megérkeztünk ezen a kis porbafingó ország mérhetetlenül kicsi piacán egy végeredményhez. Ezzel a kampánnyal elérik majd a metal rajongó cigányokat, a metal rajongó ultraliberálisokat és azokat akiket semmilyen kampány sem befolyásol. Érzed már egy kicsit is, hogy itt valami sántít???? Szerintem kellene.

Lépjünk tovább. A Nuclear alapvetően Németországban terjeszt. Ez a primer piac, itt kell elsősorban megcélozni a koncertre, fesztiválra járó közönséget, hiszen ők fognak elmenni és belépőt fizetni, merchet venni abban az első 1-2 éves kis hatósugarú közegben (emlékszel még, hogy hol kell először felépíteni egy brandet???) amit fent már elmondtam. Na most akkor építsük fel Németországban a szegény, Magyarországról elüldözött cigánygyerekek brandjét. Első sorban Németországban sokkal kevésbé releváns a cigánykérdés szempontjából, másrészt az sem nagyon érdekli őket, hogy Magyarországról származnak a srácok. Harmadrészt egy ilyen kampánnyal ismét csak kettéosztanák azt a célcsoportot, akik megvennék a lemezt.

Mert ugye mondjuk van egy célcsoport, ami egy kerek egészként kezelhető. Gondolod, hogy a kiadó majd azt mondja, hogy a "szegény-üldözött-cigány" imidzsel osszuk ketté ezt a célcsoportot? Mert ezzel csak megoszt.

Utolsó gondolat ezzel kapcsolatban. Az aki szimpatizál ezzel az "üggyel" és szereti ezt a stílust az így is úgy is meg fogja venni a lemezt. Aki nem szimpatizál ezzel az üggyel az akkor fogja megvenni a lemezt, ha nincs ez az oldal kidomborítva. Ha ki van, akkor ha szereti a stílust, akkor sem fogja megvenni... Ergó ennek a kampánynak CSAK IS ÉS KIZÁRÓLAG PIACVESZTÉS AZ EREDMÉNYE!
--
Tiszta hülye, aki nem normális!
ZeroVoid 2015. november 7., szombat, 08:27
ZeroVoid
Csatlakozott:
2014. december 30.
Hozzászólások: 180
Válasz emp üzenetére:


u.i.: ha az "eladható"-nál az lenne a reflektálás, hogy a származásukkal és a sorsukkal lettek eladva, akkor várok pár Nuclearos / AFM-es linket relveáns infoval, ahol így adták el őket...


És szerinted ha ez így is van, akkor majd biztos nyíltan felvállalja a kiadó és a zenekar egyaránt? Csak azért mert nem beszélnek róla, még simán épülhet erre a dolog...
Nagaarum 2015. november 6., péntek, 18:35
Nagaarum
Csatlakozott:
2011. június 30.
Hozzászólások: 2379
Válasz emp üzenetére:




Ha az amit írtál bármilyen csekély szinten is működne, vagy bármi realitásalapja lenne, akkor biztosan belefutottunk volna már az elmúlt 10 évben számtalan diszkrimináltságával hirdetett amerikai néger bandába, vagy a francia gettóban elnyomott és meghurcolt afrikai / indiai metalbandába, vagy akárhol akármilyen okból meghurcolt tagokkal rendelkező bandába. De ilyen nem történt, velem biztosan nem! Én nem emlékszem olyanra, hogy akár egy kiadó is tolta volna, hogy nálatok fog fellépni a hazájukban kiközösített mittomén, mondjuk szegény marokkói tagokból álló banda, gyere el a koncertre. Ilyen nincs, ez nem létezik! Erre egy kiadó sem épít egyszer sem, nem hogy 13 éven!!! keresztül. Ez a nyomor, ez a céltalan köpködés itthon divat ilyen szinten. Persze jól esik kivetíteni, hogy biztos így működik mindenhol, mert ez kellemes felelősségmegosztásban részesít és talán egy kicsit legalizálja is azt a negatív kommunikációt, ami mások sikerét minden esetben valami turpisságban véli felfedezni. Ez volt az utolsó közlendőm a témában.

Nem értünk egyet.
--
Nagaarum YouTube Csatorna
emp 2015. november 5., csütörtök, 17:47
emp
Csatlakozott:
2007. december 17.
Hozzászólások: 2497
Válasz Nagaarum üzenetére:


Hát nem értünk egyet, de ez már megszokott kettőnknél kolléga :-D



Ha az amit írtál bármilyen csekély szinten is működne, vagy bármi realitásalapja lenne, akkor biztosan belefutottunk volna már az elmúlt 10 évben számtalan diszkrimináltságával hirdetett amerikai néger bandába, vagy a francia gettóban elnyomott és meghurcolt afrikai / indiai metalbandába, vagy akárhol akármilyen okból meghurcolt tagokkal rendelkező bandába. De ilyen nem történt, velem biztosan nem! Én nem emlékszem olyanra, hogy akár egy kiadó is tolta volna, hogy nálatok fog fellépni a hazájukban kiközösített mittomén, mondjuk szegény marokkói tagokból álló banda, gyere el a koncertre. Ilyen nincs, ez nem létezik! Erre egy kiadó sem épít egyszer sem, nem hogy 13 éven!!! keresztül. Ez a nyomor, ez a céltalan köpködés itthon divat ilyen szinten. Persze jól esik kivetíteni, hogy biztos így működik mindenhol, mert ez kellemes felelősségmegosztásban részesít és talán egy kicsit legalizálja is azt a negatív kommunikációt, ami mások sikerét minden esetben valami turpisságban véli felfedezni. Ez volt az utolsó közlendőm a témában.
--
Tiszta hülye, aki nem normális!
Nagaarum 2015. november 5., csütörtök, 17:08
Nagaarum
Csatlakozott:
2011. június 30.
Hozzászólások: 2379
Válasz emp üzenetére:




Szerintem a Nuclear Blast és az AFM piacain ez a kutyát nem érdekli. Ezek a kiadók azért szerződtetnek le valakit, mert úgy látják, hogy piaci szegmenst fed le a zenéjével, koncertképes, eladható. Ez csak itthon ilyen nagy cirkusz és szokás szerint kivetítjük a nagyvilágra az elképzelésünket. Szerintem egy francia, egy spanyol fesztiválon a kutyát nem érdekli, hogy itthon a srácok mit kaptak és arra hogyan reagáltak. Sőt, szerintem egy nyugateurópai klubturnén sem fog egy embert sem bevinni az, hogy lásson roma származású embert a színpadon, akinek nehéz a sorsa... ugyan már...

u.i.: ha az "eladható"-nál az lenne a reflektálás, hogy a származásukkal és a sorsukkal lettek eladva, akkor várok pár Nuclearos / AFM-es linket relveáns infoval, ahol így adták el őket...

Hát nem értünk egyet, de ez már megszokott kettőnknél kolléga :-D Amúgy fél órát pörgettem le a lemezből, de tényleg nem mozdított meg bennem semmit. Mondjuk nem is utáltam.
--
Nagaarum YouTube Csatorna
Koncertek
© 2001-2024 Fémforgács - Impresszum - Az oldalról
Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
This page took 1.141 seconds to render