A death metalt a technikásabb végéről megközelítő
Fleshgod Apocalypse egy nemrég alakult olasz csapat, amely mindössze egy csupa ifjonc talján brutalizátort felmutató spliten szerepelt eddig (
Da Vinci Death Code – innen talán a
Septycal Gorge neve lehet még ismerősebb néhányaknak), ám alig két évvel a megalakulás után a
Willowtipnél debütált, ami önmagában biztosíték arra, hogy az irányzatot kedvelők egy bizonyos szintet már megütő produkciót fognak kapni. A kiadó úgy reklámozza a lemezt, mint
'a Suffocation, a Cannibal Corpse ötvözése Bach-al és Beethovennel', de mint oly sok esetben, ezúttal sem ártott volna az óvatosság a nagy szavakkal.

Valóban előfordulnak a lemezen klasszikus zenei megoldások, szintetizátor-, és zongorafutamok, amik színesítik a produkciót, s némiképp fellazítják az általános szigort, ami a fénysebességű death metal témákból árad, ám nem beszélhetünk – hogy egy általam etalonnak tartott példával hozakodjak elő – emperori szintű ötvözésről; ezek alkalmazási módjában a
Fleshgod Apocalypse nem különbözik a metal bandák kilencvenkilenc százalékától. Azaz, ezek az elemek megmaradnak pusztán átkötők, számok végi levezetők vagy épp intrók szintjén, szó sincs arról, hogy a zenével összefonódva egészen drámai magasságokba korbácsolnák fel annak erejét, vagy lényegi pluszt tennének hozzá, így magasabb rendű célt nem szolgálnak. Leginkább az
As Tyrants Fall végi keringő-szerűség, és az
Infection Of The White Throne miserészlete esetében lóg ki a lóláb, amik inkább giccsek, mintsem jó példák a két zenei világ ötvözésére; míg a lemez végére feltett címadó és az
Embodied Deception gregorián zongoratémái még a jobb pillanatok közé tartoznak. A metalos részeket tekintve a fentiek helyett pedig inkább az utolsó
Deeds Of Flesh lemez, a
Severed Savior (a
Post-Enlightenment Executor némely riffje csak egy példa) és a
Hour Of Penance közé lehetne belőni a hallottakat. Utóbbi nem véletlen, az itt főképp dobosként, énekesként és a felvételek alatt gitárosként közreműködő
Francesco Paoli (élőben
Tommaso Riccardi nyúzza a hathúrost helyette
Cristiano Trionfera mellett) ugyanis abban a bandában szintén oszlopos tag. Sok párhuzam is vonható a
The Vile Conception és az
Oracles közt, a bombasztikus hangzás és az ének nagyon hasonló, az intenzitás szintén, s a gyakori tempó-, és témaváltások, a végeláthatatlanul áramló precíz riffek egy része ugyancsak elférne
Francesco anyabandájában. Ugyanakkor a két anyag közt van néhány különbség is: egyrészt az
Oracles dalaiban több a harmónia – a
Requiem in SI Minore dallamos kezdőtémájához hasonlóval a
Hour Of Penance-ban például nem találkozhattunk – és itt neoklasszikus ihletettségű virgák szintén előfordulnak a töméntelen csépelésben (halld csak a
Sophistic Demise-t).
A szaggatott, modern témákkal nyitó
In Honour of Reason teátrális szintetizátorbetétje mellett a háttérben, nagyon halkan még mintha női ének is szólna, ám az extráknak ezzel vége szakad; a fentieken túlmenően a lemez többi részén csak a sűrű és precíz riff-áradat uralkodik, melynek intenzitása és töménysége lehengerlő, ám Dalok még a sokadszori meghallgatás után sem igen bontakoznak ki az embertelen mészárlásból. A
Hour Of Penance épp abban jobb a hús isteneinél, hogy ők erre a nagy darálás mellett is odafigyeltek, így az
Oracles, bár van egyfajta atmoszférája, s a színesítő részek miatt meg lehet őket különböztetni számtalan pályatársuktól, egy paraszthajszállal elmarad tőle.