A Képzelt Város zenekar története 2005-ben kezdődött az építész karon. A kezdeti hobbi zenélésből az idők során életforma lett, a 2008-as Csend Utca EP-n és a White Noise című kislemezen át pedig egyenes út vezetett a sorsfordító nagylemezig és a sajátos hangzásvilágig, aminek nélkülözhetetlen eleme a cselló, a csilingelő dallamot játszó, vagy éppen zajból falat építő gitárok és most már az analóg szintetizátorok.
Bár a magyar zenekarok többsége szövegcentrikus, néha sokkal izgalmasabbak azok a szavak, amiket nem mondanak ki, vagy a hangszerek játsszák el. A Képzelt Városban az ének egyenrangú a többi hangszerrel. Itt a szöveg útmutatók ahhoz, hogyan hallgassuk, miről mesélnek a gitárok, a cselló. Szabadság, szárnyalás, asszociációk egy hangokból teremtett városban.
A ’PANKKK’ program első lemezes támogatásának köszönhetően 2009-ben jelent meg a Mit nekem, ami szakítást jelentett a Csend Utca dalai által képviselt „szövegesebb”, nyersebb alternatív vonallal. A Mit nekem egyik ütőere Barta Gyöngyi csellójátéka, ami néha finom, mint a lehelet, máskor pedig erőteljes, mint egy sikoly. Ekkoriban kezdték a Képzelt Város zenéjét magyar post-rockként felcímkézni, a külföldi post-rock blogok pedig kitörő lelkesedéssel fogadták a dalokat és kíváncsian ízlelgették az egzotikusnak ható magyar szavakat. Ennek gyümölcseként 2010-ben kétszer is játszottak Bécsben, elsőként az osztrák Our Ceasing Voice-szal, majd a francia Bye Hoursszal osztoztak a színpadon. Itthon is számos neves külföldi előadóval játszottak már együtt, mint például a Russian Circles-szel, a holland Anneke van Giersbergennel, a Gathering volt énekesnőjével, a svéd Jenifereverrel, a japán Zeni Geva-val, az amerikai Constants-szal vagy az ausztrál Heirs-szel. Természetesen a hazai post-rock szféra nagyjai sem maradhattak ki a sorból, így több ízben zenéltek együtt a marionette ID-val, a pozvakowskival és a Rosa Parks-szal is.