Appearance of Nothing
A New Beginning (2014)

A svájci Appearance of Nothing előző, sorrendben második nagylemezét a mai napig egy remekbe szabott prog. metal korongnak tartom.
Megleptek az All Gods Are Gone-nal, csakúgy, mint a Hail Spirit Noir a debütjével.
És pontosan úgy reagáltam a friss mű első néhány hallgatása után, ahogy a görögök új albumánál.
Vagyis kissé csalódottnak éreztem magam az előzetes elvárások miatt.


Ott kezdődött a dolog, hogy az "Új Kezdet” borítója nem éri el a 2011-es lemez artworkjének színvonalát.
Sőt, a cím olyan béna betűtípussal van szedve, hogy kb. úgy néz ki, mint az Office-ban használt Arial.
Lehet, hogy az is…
Így már kissé aggódva közeledtem a lemez felé, és nem is gyakoroltak rám mély benyomást a szerzemények.
Utólag nem is értem miként nem vettem észre a kezdeti 2-3 fülelés során, hogy ezúttal is tele vannak a dalok bravúros zenei megoldásokkal és fantasztikus énekdallamokkal.
Úgy látszik nagy a prekoncepció ereje! :(
De szerencsére nem adtam fel a koronggal történő ismerkedést, és hamar rájöttem, hogy majdnem olyan zseniális, mint az előző.

Már rögtön a nyitó, klipesített Chains of History nem kis slágerpotenciált rejt magában!
Nagy erénye a svájci bandának, hogy a gitáros Patrick Gerber és a bőgős Omar Cuna is hallatja a hangját.
Ráadásul nem is akárhogy!
Az egyikük rendelkezik egy kimondottan Jon Olivas hangszínnel is, amit ebben a nótában megvillant.
Minden Savatage fan nagy örömére.
És továbbra is jellemző az Appearance of Nothing-ra, hogy sokszor már-már AOR-ba hajló énekdallamokat passzítanak nótáikba.
A Chains of History-ben még egy elő-refrént is elhelyeztek.



Ez sem szokatlan tőlük egyébként.
A következő négy tételben aztán jön az extrémitásoktól irtózó, szigorúan dallampárti proggerek réme, vagyis a hörgés.
Engem mondjuk nem zavar, bár nem igazán érzem a létjogosultságát…
Azért amit a Without A Reason-ben művelnek úgy 5:50-től, az maga a nagybetűs ZENE!
Gyönyörű az a leállós, jazzes betét, a könnyfakasztó dalolászásról nem is beszélve.
Hogy kerülhette el a figyelmemet elsőre?
Érthetetlen!

A lemez másik slágergyanús dala (ami egyben a legrövidebb szám) a The Seer.
Olyan fogós kórussal van megáldva, hogy ihaj.
A spacesen induló, majd’ negyed órás címadó sem piskóta!
A tiszta ének ebben már az AOR-on is túllép: poposan ragadós.
De nem felszínes!
Van mélysége, rendelkezik érzelmi többlettel.
Ez a monstrum maga a prog. Mennyország!


És a fellegekből már csak lefelé vezethet az út, úgyhogy talán emiatt, de a Forsaken nem tűnik akkora telitalálatnak.
Pedig a dörmögő basszus nagyon betyáros, és a verze is ül.
Viszont a refrén nem olyan emlékezetes, mint az előző nótáké.
Azért gyorsan hozzáteszem, hogy sok zenekar a fél karját adná egy ilyen refrénért!
Tehát minden relatív.
A lemezt két hörgésmentes dalocska zárja, amik helyrebillentik a lelki egyensúlyomat.
Az Echoes még egy röpke technos szintizést is tartalmaz.
És az énektémák újfent lélekbe marók!
A When the Glass Breaks megidézi a Queensryche-klasszikus Operation: Mindrime szellemét. És számomra ez a dal többet ér, mint a kétféle QR legutóbbi lemezei.

Talán egy fokkal erősebbnek érzem az All Gods Are Gone-t, de összességében az Új Kezdet egy méltó folytatás!



Appearance_of_Nothing_A_New_Beginning_2014
Kiadó:
Stílus:
Prog. metal
Értékelés:
 
Pont
: 9 / 10
 
Külalak
: Átlagos
 
Hangzás
: Kiváló
Dalok:
1.Chains of History (05:55)
2.Without a Reason (10:25)
3.The Seer (04:54)
4.A New Beginning (14:09)
5.Forsaken (07:21)
6.Echoes (08:41)
7.When the Glass Breaks (06:11)
Írta:
oldboy
2014. március 22., szombat, 10:50
Facebook:
Koncertek
European Galactic Terrortour
február 7.,
Barba Negra
World Dominion Tour 2020
február 20.,
Barba Negra
Kvelertak
március 10.,
Dürer Kert
április 11.,
Backstage München
május 16.,
Arena
június 11.,
Pannonia Fields
továbbá
© 2001-2020 Fémforgács - Impresszum - Az oldalról
Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
This page took 0.029 seconds to render