A
Funebre történetének kezdete 2003-ig nyúlik vissza, és az azóta lepergő idő bizony nem a tétlenség jegyében telt. A
Khrul privilégiumába tartozó, egyszemélyes
Funebre ezidáig spliteket, EPéket és egy demót (afféle debütálásként az első évben) tett le az asztalra. A csoda sem gondolta volna, hogy idén nagylemezzel rukkol elő a
Hungaryan Records-zal kötött frigy értelmében a két lábon járó dobgép,
Khrul ezen formációja!
A
Hail intróként, az
Indictment About The World Of Man nyitányaként rögzíttetett. Erőtől duzzadó, energikus színfoltja és felvezetője ennek a tízdalos kiadványnak. Épphogy az utolsó taktus elhangzik, éles váltásként üt arcon a lemez címét adó tétel. Ez a különös nóta ismerős lehet a
Funebre ezt megelőző kiadványáról, ugyanúgy, ahogy akkor is, újravetten is azt mondom, hogy kifejezetten élvezetes, lendületes darab. Afféle érdekesség, hogy a szöveg
Petőfi Sándor tollából való. Egy újabb vádirat következik a gyarló világunkról és a hátán hordott hitvány lényekről, az
Indictment – Beleive in yourself hangulatilag párhuzamba állítható a boncolgatott témával. A
People in Misery szaggatottabb hangvételre kapcsol, több a kiállós rész. A
The True Reason újabb globális igazságokat pedzeget, a dal nagy hévvel indul, aztán középtempóra rendezkedik be. A
Here And Now és a
With Head Erect ugyancsak megérnek pár hallgatást. Az instrumentális vizekre evező
To The Underground talán az egyik legeufónikusabb tétel a korongról. A booklet szerint itt van vége elvileg a lemeznek, ám a cd-n még két szám helyet kapott. Az egyik közülük a
From Whom The Bell Tolls, amely főként a depresszív dallamokat kedvelőknek fog élvezetes perceket okozni. Utolsó felvonásként következik az
Into the Torment, amit már
Khrul elsütött egyszer a
Hunderground Vol 1. EP
alkalmával, de újfent úgy érezte, hogy jól sikerült és méltó lezárása lenne az albumnak. A dal koncepciója szerint hangsávként
Ady és
Petőfi összeollózott strófái díszítik a zenei alapként felhasznált legendás
Anno Domini (
Tomentor) lemez intróját. Elsőrangú szerzemény!
Az összképet vizsgálva az
Indictment About The World Of Man erős szintet üt meg, észrevehető, hogy nem hányaveti munka eredménye ez a 8+2 dal, érződik az alaposság és a dalok struktúrájának magas érettségi szintje. Csupán két-három dal esetében éreztem azt, hogy pár fokkal alacsonyabb szintet ütnének meg, vagy, hogy némiképp eltörpülnének a lemez abszolút átütőerővel bíró tételei között. De én azt tartom, hogy ez jó aránynak számít manapság. A lemez már csak
Khrul meglehetősen elvont, filozofikus életszemlélete miatt is ajánlott, amelyről a szövegkönyvben győződhetünk meg angol és magyar nyelven egyaránt. A műfajt én továbbra sem nevezném black metal-nak, hiszen alapvetően a lemez nem röghöz kötötten közelít a fekete fém izzó üstjéhez, a szövegek pedig inkább filozofálások, illetve társadalombírálatok, mintsem közhelyes és sematikus black metal klisék.