Tyrann interjú


 

Talán még egyesek emlékeznek a Shadows of Leng kritikámra (aki nem - az a lapaljára kattíntva pótolhatja), ettől a norvég kultikus tagok alkotta enyészetre. Mikor a Karisma Records-os Martin előhozta, hogy szeretnék-e interjút a web’zinemnek, visszakérdeztem, hogy ki válaszolna rá (mivel nem szeretem, mikor a kiadó noszogat, azzal készítek interjút, akinek érdekelnek a válaszai – sajnálom, fasz vagyok, de ti így szerettek, haha). Azt írta vissza, hogy Draugluin, aki amúgy a Tsjuder-ből illik ismerni, úgy voltam vele, egye fene, tőle van is mit kérdezni meg érdemes is. Mindig kíváncsian várom a válaszokat, mennyire jön belőle át az ember és mennyire a póz. Nos, Draugluin nem könnyű eset, de azt hiszem korrekt volt a maga módján…

Köszöntelek Draugluin innen Magyarországról! Mit kell tudni a Tyrann formációról, kérlek mutassad be a tagokat!

A Tyrann egy mocskos és rothadó black/trash metal azon kevesek számára, akik élvezik odáig degradálni magukat hogy, ilyen zenét hallgassanak. Magam mellett Antichistian dobol (ex-Tsjuder) és Seidemann (1394) basszusgitározik és háttérvokálozik. Zenészek gyanánt ők voltak az első választásom és nagyban együttműködtek abban, hogy a Tyrann felnőjön jelenlegi és remélhetőleg morálisan káros és visszataszító formájához.


Miért éppen a lovecrafti vonal került a szövegkoncepció centrumába? Mit jelent számodra a Lovecraft? Sokan csak a horrort látják benne, mások a véres és sötét fantasy-t, míg megint mások az okkult berkeket. Te hogy ítéled meg és ha már itt tartunk mely novellája, története volt rád legnagyobb hatással?

Azt gondolom, hogy a zene és a szöveg jól illenek egymáshoz. Némely „black metal” zenekarok gyilkosságról sikoltoznak, miközben a zenéjük olyan mint egy altatódal gyerekeknek. Rettentően szarul hangzik számomra. Seidemann is és én is nagyon sok Lovecraftot olvasunk, és azt hisszük, hogy jól illik a zenénkhez. Mindig szerettem a sötét történeteket, mint lovecrafti, de az okkultizmus semmit sem jelent nekem. Nehéz kiválasztani a kedvenc novellámat, de az „Őrület hegye” – talán, mert ez volt az első, amit olvastam. Csak megjegyzem, hogy a Shadows of Leng nem koncept album Lovecraft világáról. A szövegek többsége egyéb dolgokról szól, mint halál, megszállottság vagy kín.

A Tsjuder-ben csak gitározol, a Tyrann-ban énekelsz is, hogy hogy nem vetettek be egy frontembert erre a posztra?

Vitatkoztunk ezen egy kicsit, de semmire nem jutottunk. A végén én énekeltem, alaposan megtámogatva Seidemann által. Nagyon jól működött mindenesetre.

Megmondom őszintén, mikor a kiadótok elküldte a promót, nagyon másra számítottam, mikor megláttam, hogy lényegében ez egy Tsjuder és 1349 project. Valami nagyon brutálisra számítottam, ennek ellenére old school thrash elemek keverednek a depresszív és mély black metallal, sok helyen valóban brutális és gyors, de inkább puritán és kompromisszumokkal teli, mint romboló. Direkt nem az embertelenségre helyeztétek ki a hangsúlyt zeneileg?

A Tyrann megalkuvásokkal tele? Mi a fene ez, egy megállapítás, vagy egy rossz kérdés?

Utólagos korrekció! – ez a véleményem, és tartom is, hogy bár brutális és erőszakos lemez, ettől még a Tsjuder nem csak súlyosabb, de kompromisszumoktól mentesebb is. Sajnos az e-mailes interjúkkal mindig ez a baj; az esetleges válaszra az ember nem kérdezhet vissza, s az élőbeszédet és reflektálást soha sem veheti fel a gépelt kérdezz-felelek.

Mik azok a kedvencek, pl. thrash metalban, amik nagy hatással voltak rád és mai napig szeretsz? Tudsz ilyen csapatokat említeni a black és death metalon belül is és ha már itt tartunk, mennyire színes a zenei gyűjteményed?

A thrash metalra vonatkozólag régebben vagyok benne az ilyen típusú zenében, mint a black metalban, és manapság is nagyon szeretem. Ahogy legtöbb hallgató észrevette, a Tyrann zenéjét nagyban befolyásolták olyan bandák, mint a Bathory, Celtic Frost, Kreator, Sodom, Venom, Sarcofago és Volcano. A black metal bandák közül a Tyrann talán a Darkthrone-hoz, Burzum-höz, Mayhem-hez és a régi Immortal-hoz áll a legközelebb, míg a régi Morbid Angel valahogy kitűnik a death metal scenéből.

Pontosan mi is a helyzet a Tsjuder házatáján? Feloszlott? Mikor és mi okból?

A Tsjuder jegelve lett, talán örökre. Miért döntöttünk így? A Tsjuder 1993-tól 2006-ig létezett. Valahogy úgy éreztük, a banda beteljesítette küldetését a „Desert Northern Hell" után. Nem tudom pontosabban megfogalmazni. Egyszerűen csak úgy éreztük, vége.

Mit csinálsz, mikor nem zenélsz?

Mint az emberek többsége, kénytelen vagyok sok időt munkával tölteni. A zenéből megélni igen nehéz a mi műfajunkban. A Tyrann (a Tsjuderhez hasonlóan) egy drága és időrabló hobbi. A fennmaradó időmet rendszerint ivással, vagy a norvég erdőkben és hegyekben sétálással töltöm. (Tudom, hogy ez klisé, de ez esetben igaz).

Hogy ítéled meg a jelenlegi norvég black metal színtért, és mit gondolsz az olyan csapatokról melyek eladták magukat és hitüket?

Már nem követem a scenét nagyon közelről. Természetesen még van néhány jó új csapat, de rendszerint csak szart találok. Vannak természetesen jó bandák, mint a Krypt, Carpathian Forest, Nattefrost, Urgehal, Taake és a halhatatlan Darkthrone.

Hogy érintett a Satyricon és az Immortal visszatérése illetve az Emperor feloszlása? Mit gondolsz az újabb Mayhem dolgokról és mit a Dissection-ös Jon Nödtveidt-ről és haláláról?
Ez az ő választásuk és engem nem befolyásol. Nem hallgatom az újabb dolgaikat. Úgy ahogy az új Mayhem cuccot sem tartom sokra. A „Deathcrush” és „De Mysteriis Dom Sathanas” lemezeik nagyok voltak, De ezeket főleg Euronymus szerezte, azt hiszem. Ő 1993-ban meghalt. Jon Nötveidt öngyilkosságáról semmit sem tudok mondani.

Mit jelent számodra a halál és mit a vallás, hit kérdése?

A halál fontos szerepet játszik az emberek életében, tetszik vagy sem. Talán rögeszmésebb vagyok a halál (és a halott) iránt az átlagnál, de egy interjúban nem akarok erről beszélni. Ha érdekli, az olvasó elolvashatja a "Deathwish", "Morbid Lust" és "Black Moon" szövegeimet. Azt hiszem a legjobb Tyrann szöveg DrakehovGrave Dreamer”-ének témája. Megtiszteltetés volt zenét szerezni erre a témára.

A kérdés második felére válaszolva: A 90-es évek eleje óta játszom black metalt. Én lennék a legnagyobb pózer, ha nem vetném meg a kereszténységet és általában a vallást. Álláspontomat elég jól kifejezik Nietzsche híres szavai: „Isten halott”.

Hogy egy kicsit vidámabb és komolytalanabb dolgok felé vigyem a rothadó szekeret, Norvégia nem a forró éghajlatáról híres, tehát ha hideg van rétegesen kell öltözködni és persze inni. Sör vagy bor, vagy egyéb? Haha!

Lehet sör vagy tömény.

Üzensz valamit a Fémforgács olvasóinak?

Igen, a mi lehangoló előadásunk után szeretnék megemlíteni néhány thrash bandát, amit az olvasók érdekesnek találhatnak: Theist, Blasphemy, Chakal, Coroner, Deathstrike, Destruction, Dream Death, Holocausto, Merciless, Messiah, Minotaur, Necrodeath, Nifelheim, Piledriver, Possessed, Protector, Rampage, Sadistic intent, Sadus és Voivod.

Milyenek a visszajelzések a Shadows of Leng-el kapcsolatban és ki készítette a borítót?

A visszhang elég jó. A borítót Tyrann és Dark Essence készítette, kivéve a front covert, azt Frediablo a Grimfistből és Tyrann. Jó kis halálszagú borítót akartunk.

Utolsó szó jogán?

Köszönöm az interjút!

Én is köszönöm az interjút, fém és sötétség kísérje utadat!

Zoli


Tyrann_interju
Írta:
haragSICK
2009. április 30., csütörtök, 23:11
Facebook:
1349 - Dødskamp ’EP (2019)
Kritika, Armand @ 2019. május 8., szerda, 10:09
Midgardsblot Metal Festival - 20-23.8.2015, Borre, Vestfold, Norvégia
Koncertbeszámoló, andiprkl @ 2015. szeptember 4., péntek, 10:05
Massemord - The Madness Tongue Devouring Juices of Livid Hope (2010)
Kritika, emp @ 2011. február 11., péntek, 10:49
1349 - Demonoir (2010)
Kritika, emp @ 2010. május 27., csütörtök, 19:06
1349 - Revelations of the Black Flame (2009)
Kritika, emp @ 2010. május 14., péntek, 21:25
Koncertek
The Great Tour
január 22.,
Papp László Budapest Sportaréna
Equilibrium - Renegades Tour 2020
január 28.,
Dürer Kert
European Galactic Terrortour
február 7.,
Barba Negra
World Dominion Tour 2020
február 20.,
Barba Negra
Kvelertak
március 10.,
Dürer Kert
április 11.,
Backstage München
május 16.,
Arena
továbbá
© 2001-2020 Fémforgács - Impresszum - Az oldalról
Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!
This page took 0.043 seconds to render